Pawsome Tag


 

1. Hoe veel katten heb je en wat is het ras/de kleur?
Bij mijn ouders hebben we vier katten. Drie van deze katten zijn van mij en één van mijn moeder.
Skipper: Is een gewone huis tuin en kuiken kat. Hij is zwart/grijs met witte plekken over zijn lichaam.
Binky: Is een cyprus en het neefje van Skipper. Hij is grijs met zwart gestreept.
Skipper: Wit met vlekken. Neefje van Binky.
Maupie: Is een rode boerderij kater.
Mila: Is een pers met een lichtrode kleur.

Skipper, Mila en Maupie wonen nog altijd bij mijn ouders en heb ik Binky mee genomen naar mijn eigen huisje.

wpid-Wall-maupie.png

Maupie als kitten

2. Sinds wanneer heb je je kat(ten)?
Mijn ouders hebben altijd al katten gehad. Ik ben er mee opgegroeid en toen mijn eerste eigen kat Tijger overleed heb ik Binky en Skipper voor mijn MBO diploma gekregen.

wpid-2011-07-03-12.59.30.jpg

Skipper en Binky

3. Waar komt/komen je kat(ten) vandaan (Cattery)?
Marktplaats vooral. Binky komt uit een katten gezin van 12 kittens. Er waren twee moeder katten en hadden beide zes kittens gekregen. Toen ik daar kwam waren er overal kittens en ik kon ook niet kiezen. Uiteindelijk heb ik voor Binky gekozen omdat hij naar me toe liep. Skipper kwam er later dus bij.

Mila is wel een bijzonder verhaal. Deze mensen hadden een pers kat uit het buitenland gekocht. Zij was erg verwaarloosd. Na een aantal weken kwamen ze er achter dat zij zwanger was. Waarschijnlijk is ze volbloed pers maar zeker weten doen we niet. In elk geval we waren verliefd toen we haar ( inmiddels hem) zagen.

21299294380_9c8bd0b9bb_z
4. Hoe kom je aan de naam/namen van jouw kat(ten)?
Skipper heb ik ooit eens ergens gehoord vond ik super leuk. Binky heb ik zelf bedacht en Maupie heb ik op internet gevonden. Mila daar kwam mijn moeder mee aan zetten. We dachten namelijk toen we haar kochten dat het een vrouwtje was maar een half jaar later bleek Mila een mannetje te zijn. We hebben het maar zo gelaten want hij luistert goed naar Mila.

17088882199_8037899a8b_z

Mila

5. Wat is kenmerkend aan jouw kat(ten)?
Skipper: Dikke goedzak, Veelvraat, De kattenbaas in deze familie.
Binky: Jaloers, Chagereinig, Jankt onwijs veel, knuffelig en vraagt veel aandacht maar ook een echte jager en buitenkat.
Maupie: Angstig, avontuurlijk, aanhankelijk en speels.
Mila: Avontuurlijk, stuiterbal, gemoedelijk en zachtaardig.

6. Welk geluid maakt/maken jouw kat(ten)?
Binky: Die kan echt heel verschillend janken vooral heel hoog en heel hard. Ik kan hem boven horen als hij beneden voor de deur staat.

7. Heeft/hebben jouw kat(ten) ooit eens een aandoening gehad? Zo ja, welke aandoening en wat is het?
Nee, Mila heeft wel de niesziekte gehad maar verder zijn ze allemaal gezond.

19581519203_d8c39a502d_z

8. Wat zijn de bijnamen van jouw kat(ten)?
Mila, Mieltje
Binky: Bink
Skipper: Skip
Maupie: Maup

9. Heeft/hebben jouw kat(ten) wel eens iets gesloopt?
Mila heeft meerder vazen en aardewerk kapot gemaakt met wild gedrag.
Binky gebruikt mijn stoelen als krabpaal.
10. Zou je nog een kat willen hebben?
Ja, Maar Binky kan niet met andere katten dat gaat niet. Dus ik heb hem eerst alleen. Mocht hij er ooit niet meer zijn dan wil ik twee kittens uit het asiel.

Geef een reactie

