“Groene Vingers”


24038863883_667ac24596_z

Groene Vingers, ik heb ze niet. Tenminste ik ben erg slecht in het water geven van planten alleen al.

Al een ruimte tijd wil ik graag Munt zelf kweken, gewoon omdat me het leuk lijkt maar ook om te zien of ik een beetje groene vingers heb.
Op een middagje Groningen liep ik de Xenos binnen en zag dat ze leuke kweek potjes hadden. Ik zocht munt uit en nam deze mee. Hij koste me 6,95 wat ik nog best veel vond maar vooruit.

24037521664_4ebca95cf4_z

Ik verwachte in het potje zaadjes en grond. Helaas het waren deelblokjes waar ik lauw water bij moest doen.Β  Nou half uur bezig geweest met lauw water in het plastic zakje. Gingen ze nog niet kapot. De deelblokjes deden het niet fantastisch vond ik zelf.
Zelfs zo erg dat ik eigenlijk de munt er niet in durfde te zaaien.

Goed de volgende dag probeerde ik het weer opnieuw. Ik maakte de deelblokjes nat en verkruimelde ze. Toen zag het er al stukken beter uit.

24037521444_8a4cff3db5_z

Tijd om de zaadjes te zaaien. Toen ik het zakje met zaadjes opende vond ik in eerste instantie niet eens zaadjes. Tot ik een heel klein beetje zwarte zaadjes zag. Nogal weinig vond ik maar goed ik heb er geen verstand van. Ik gooide ze in de pot en deed zoals de gebruiksaanwijzing zij er weer wat grond overheen.

24639466846_fcd3fa1342_z

Hopelijk komt er over acht weken wat munt uitzetten. Dat zou toch wel leuk zijn.

Heb jij ook je eigen kruiden?

 

 

Geef een reactie

