Terugblik 2015


large

Bron foto

Wow, 2015 wat ben je snel gegaan!
Morgen is het 31 december en sluiten we dit jaar alweer af.

Afgelopen jaar is er vooral veel verandering in mijn leven geweest het leek me leuk om daarop terug te blikken.

Vorig jaar had ik een blogpost gemaakt met mijn goals voor 2015.
Grappig om terug te lezen en vooral ook om te kijken wat daarvan gelukt is.

2015 Was het jaar waarin ik mocht afstuderen. Wat was ik blij, in juni na heel hard ploeteren en zelfs tijdens mijn eind assessment nog even uit  mijn comfort zone te stappen had ik de punten daar. Eindelijk ik was afgestudeerd. Iets wat ik graag wilde en ook erg aan toe was.

Toch moet ik zeggen dat ik vooral na september erg moest wennen dat ik geen school meer had. Inmiddels is dat wel anders en vind ik het heerlijk.

Ook was 2015 het jaar waarin ik volledig onder mijn ouders vleugels weg ging. Spannend, leerzaam maar ook fijn. Zo heb ik het tot nu toe ervaren. Ik vind het heerlijk om mijn eigen plekje te hebben. Mijn gang te kunnen gaan. Toch  mis ik soms nog wel mijn familie om me heen. Als je thuis komt even kunnen kletsen over je dag. Maar gelukkig heb ik Binky, mijn lieve kat waar ik mijn handen vol aan heb ( vlooien, sproeien). Maar ik kan niet meer zonder hem.
Uit huis zijn is voor me ook heel leerzaam geweest zowel financieel als zelfstandigheid. Zelfstandig was ik al maar nu merk ik pas hoeveel mijn ouders eigenlijk altijd voor me gedaan hebben en nog steeds doen. Mijn ouders die me geholpen hebben om van mijn huis een eigen plekje te maken. Die zelfs met stofzuigers aan kwamen zetten om mijn huis weer vlooi vrij te krijgen. Nog steeds staan ze voor me klaar en daar ben ik ze dankbaar voor.

Wat ik trouwens minder vind aan een eigen huis is dat schoonmaken. Wat een  ellende maar wel fijn als je huisje weer spik en span is.

Dit jaar heb ik ook veel gewerkt. Heel veel, plotseling een baan voor vier maanden waarin ik ineens 52 uur in de week ging maken. Het was veel maar ik heb het erg naar mijn zin gehad.

♥ 2016

Voor 2016 hoop ik vooral dat ik wat meer vastigheid en zekerheid heb op zakelijk gebied. Zo loopt mijn contract eind zomer af en moet ik of aangenomen worden of er een half jaar uit. Ik werk hard en hoop dat ik een vast contract kan krijgen.

Ik hoop ook dat ik dit jaar mijn tuin eindelijk op orde kan krijgen. Omdat het nieuwbouw is, ligt de tuin er nu modderig en lelijk bij. Ik wil een rustige maar wel gezellige tuin waar ik zomers heerlijk in kan vertoeven. Ook in huis wil ik het gezelliger maken, zo is het nu nog wat kaal aan de muren. Maar dat komt vanzelf wel goed.

Verder wil ik bezig blijven met mijn youtube/blog. Hoe ik dat in 2016 ga opvullen weet ik nog niet zo goed. Werk gaat altijd voor is mijn motto maar ik hoop weer een vast ritme op zowel mijn blog als op mijn youtube kanaal te krijgen. Ook wil ik meer planner gerelateerde video’s maken gewoon omdat ik het zelf erg leuk vind om er mee te freubelen.

2016 wordt een jaar waarin het er op aan komt. Ik hoop meer te kunnen genieten en wat wat werken betreft hoop ik wat meer vastigheid. Verder hoop ik het sporten weer te kunnen oppakken en wil ik meer tijd voor me zelf nemen.

Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling! Dat 2016 jou jaar mag worden!

Hoe was jou 2015?

marii_logo

 

 

 

2 gedachtes over “Terugblik 2015

Geef een reactie

