Verhuizing – 2 maanden uit huis.


Als ik dit berichtje typ woon ik al weer twee maanden in mijn eigen huisje. Twee maanden! Wat is de tijd gevolgen.

In het begin moest ik erg wennen. Dat had ik totaal niet verwacht. Eerder woonde ik in Zwolle op kamers maar ging ik weekends nog naar mijn ouders. Nu kom ik ook weekends niet meer thuis. Dat was toch wel even anders. Ineens moet je alles zelf doen. In dit berichtje vertel ik hoe ik de afgelopen twee maanden heb beleeft.

Wat ik echt heerlijk vindt is de ruimte die ik heb. Bij mijn ouders lag alles op mijn kamertje of in dozen op zolder. Groot was mijn kamer niet maar ik vertoefde er prima. Nu heb ik een groot huis met alle ruimte. Daar wen je snel aan. Ik stond laatst een keer bij mijn moeder in de keuken, ik keek rond en dacht wat is het hier eigenlijk klein. Terwijl ik dat eerder nooit zo ervaren had.

Ook vindt ik het lekker om zelf te bepalen wat ik eet, wanneer ik wat doe en dat ik niet meer rekening hoef te houden met mijn ouders en mijn broertje. Toch heb ik ze in de eerste paar weken wel gemist. Ik vond het raar als ze dan zonder mij weer weg gingen. Het huis van mijn ouders voelt ook nog steeds als thuis. Alleen staan mijn spullen er niet meer.

Wat me is mee gevallen is de verveling. Ik heb me nog geen minuut verveeld hier. Ik ging natuurlijk van een schooljaar met elke week ÊÊn dag vrij naar vier maanden werk waarin ik soms 52 uur in de week maakte. Ik had niet echt het gevoel dat ik in een gat belande ofzo. Ik heb elk dag wel wat te doen en gelukkig heb ik de afgelopen tijd wat extra kunnen werken.

Wat me erg tegen gevallen is, is hoe veel je moet schoonmaken. Mijn moeder deed dit altijd en we hadden een vaatwasser. Nu moet ik afwassen en ik heb er een hekel aan. Ook het schoonmaken is meer dan ik had verwacht. Zo haart Binky natuurlijk veel uit dus elke dag stofzuigen is zeker een must.

Wat me ook tegen valt is hoeveel troep je nog in huis hebt. Dat komt natuurlijk omdat het ook een nieuwbouw huis is. Ze zijn hier nu met de straat bezig en dat gaat nog tot oud en nieuw duren. Overal ligt modder, stof en zand. Als ik naar buiten ga heb ik meteen alles er onder zitten. Ik hoop dat dit afgelopen is als de straat af is.

Het koken vindt ik dan weer leuk om te doen. Dat had ik niet verwacht volgens mij zelfs mijn ouders niet. Ik heb tot nu toe bijna elke dag nog gekookt en het smaakte me ook goed. Ik probeer veel dingen uit en eet nu ook heel anders als wat ik bij mijn ouders deed. Ik was gewend om vijf dagen aardappelen, groenten en wat vlees te eten. Nu eet ik van alles en nog wat en probeer ik recepten uit die ik op internet vind.

Al met al bevalt het me goed en ben ik blij dat ik deze stap gezet heb. Het voelt goed om uit huis te zijn en mijn eigen plek te hebben.

Liefs Marii

2 gedachtes over “Verhuizing – 2 maanden uit huis.

  1. Ja de rommel (qua zand enzo) is logisch in een nieuwbouwhuis. Dat hadden wij vroeger inderdaad ook toen we net in ons nieuwe huis woonden. Ik weet nog dat we een van de eerste bewoners waren, en de straten waren nog lang niet af. Dus het heeft echt weken, zo niet maanden geduurd eer die ellende voorbij was 😛

    Ik was van vroeger uit al wat meer gewend dat een huis schoonmaken echt veel werk is, mede omdat ze bij ons allemaal in diensten werkten en ik het huishouden enzo moest opvangen, naast school. Toen ik op mezelf ging wonen vond ik het wel weer meevallen omdat ik met minder mensen samenwoonde en er dus minder schoongemaakt hoefde te worden. Maar het is nooit een favoriete bezigheid geweest hoor haha XD

Geef een reactie

