New In: Sony Xperia Z3


Een nieuw rubriekje op mijn blog. New In. In deze rubriek laat ik zo nu en dan eens zien wat ik nieuw heb gekocht aan gadgets of andere dingen die ik leuk vindt om met jullie te delen.

Altijd was ik fan van Samsung. Ik heb dan ook heel wat jaren Samsung telefoons gehad. Hiervoor had ik mijn geliefde Samsung S3. Die telefoon was fijn en ik kon er alles mee. Langzaam aan werkte hij steeds minder. Hij liep steeds meer vast. De batterij was binnen drie uur leeg. Uiteindelijk werd het een ergernis en pakte ik mijn telefoon niet eens meer.

Ik had al een tijdje de Sony telefoons voorbij zien komen. Het design van Sony vindt ik erg mooi en ook de reviews logen er niet om. Na lang wikken en wegen besloot ik dan ook om een Sony telefoon te gaan kopen.

Ik wilde graag de Z3 Compact. Helaas had de media markt deze niet meer en ook CoolBlue had ze niet meer in het wit. Ik baalde hier enorm van want dat was de telefoon die ik graag wilde. Tot ik de Z3 zelf zag. Woow, wat is hij groot dacht ik nog. NaΒ  alle specificaties nog eens goed bekeken te hebben. Besloot ik hem te bestellen bij CoolBlue. Avonds nog om 21.00 uur maar de volgende middag had ik hem al in huis.

Weer een domper. De nano sim, deze had ik niet. Gelukkig kon ik hem bij youfone wel bestellen als ik even 15 euro ophoestte en ik drie werkdagen wachtte. Wat ik persoonlijk nogal veel geld vindt om een nieuwe simkaart.Β  De nano sim kwam vier dagen later en eindelijk kon ik mijn telefoon gebruiken.

Eerste indruk! Wauw, wat een mooi helder scherm. De telefoon werkt soepel en snel. Dat was ik niet meer gewend. Wel moest ik erg wennen aan de grootte van de telefoon. HIj viel de eerste paar keren aldoor uit mijn handen. Gelukkig is hij nog niet op de grond gevallen.

Wat van mij niet had gehoeven is die overload aan apjes die er standaard opstaan. Meer dan de helft gebruik ik niet.

Conclusie

Ik gebruik de telefoon nu een week en ik ben er erg tevreden over. De batterij is mega fijn! Ik kan er zowat twee en een halve dag mee vooruit. Op de telefoon zit de Stamina modus. Deze modes bespaard energie van je telefoon. Ik vind het handig. HIj zet de wifi soort van uit. Als ik dan mijn telefoon aan zet dan gaat de wifi ook weer aan en komen er berichtjes binnen. Je moet daar wel van houden maar voor mij werkt dat prima. Ik heb liever een langere duur van mijn batterij.

Ook de stille modes vind ik erg handig. Je kan instellen vanaf wanneer je de modes wil hebben. Zo staat mijne ingesteld van 21.00 – 8.00 uur. Zo hoef ik daar zelf niet om te denken maar gaat hij automatisch op stil.

De achterkant van de telefoon is erg glad, dat vindt ik wel en minpunt. Hij viel steeds uit mijn handen. Nu ik een hoesje er omheen heb gebeurt het niet meer.

Wat ik ookminder vindt is de camera. HIj maakt in het donker met flits echt lelijke foto’s. Zeker een nadeel omdat ik veel foto’s met mijn telefoon maak. Dat deed mijn S3 toch een stuk beter.

Tot nu te ben ik erg tevreden over de telefoon en hoop er zeker drie jaar mee vooruit te kunnen. Ik ben benieuwd of deze Sony het waar maakt.

Wat voor telefoon heb jij?

Liefs Marii

5 gedachtes over “New In: Sony Xperia Z3

  1. Klinkt tof! Ik baal achteraf gezien wel van de batterijduur van mijn Nexus 5. Verder is het een toffe foon, maar had meer verwacht van de batterijduur. Dat was een van de eisen die ik had bij een nieuwe telefoon, dat de batterij wel een hele dag mee zou gaan. Maar als ik ‘m actief gebruik houdt ie het nog geen halve dag vol haha.

    Ik vind het hoesje ook heel schattig trouwens.

    Oh en ik vind het ook altijd vervelend als er veel apps opstaan waar ik niets mee doe, en dan vooral als ik ze ook niet kan verwijderen. :-/

Geef een reactie

