Work, Work and Work


Bron foto

Wauw, als ik dit berichtje typ heb ik mijn eerste vrije dag sinds 26 dagen achter elkaar door werken. Werken, Werken en nog eens werken. Daar bestond mijn leven uit de afgelopen maand. Nu geniet ik van één dagje vrij. Nouja, genieten ik probeer alleen dingen te doen die ik graag wil doen. Zoals dit berichtje typen.

Workaholic zo noemen vriendinnen mij wel. Ik geef ze ook geen ongelijk het klopt wel. Harde werker zijden ze op mijn opleiding. Het zit in mij dat harde werken. 26 dagen achter elkaar is lang, je werk word minder leuk je bent sneller moe en je hebt gewoon geen tijd voor de dingen die ik leuk vindt.

Toch is het me erg mee gevallen. Ik heb drie baantjes waarvan ik bij twee redelijk relaxt kan werken. Ook het weer speelt natuurlijk een belangrijke rol. Met heel warm weer hebben we het in het buitenbad erg druk maar ook gezellig. De minder goede weer dagen, zijn dagen waarop ik bij kan komen. Dat maakt het allemaal wat beter te handelen. Als ik elke dag van 9 tot 5 had gemoeten weet ik niet of ik het zo had volgehouden.

Toch wil ik dit nooit weer! Ik heb mijn vrije tijd gemist, even spontaan met vriendinnen op stap, eventjes gezellig een avondje film kijken dat zit er niet in. Gewoonweg niet omdat je avonds zo moe bent dat je al vroeg in bed ligt.
Dit berichtje is vooral een reminder voor mijzelf. 3 baantjes het is leuk, maar voornamelijk omdat ik het geld gewoonweg nodig heb om rond te komen.  Ideaal is het niet. Plannen, plannen en nog eens plannen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Als je dit berichtje leest heb ik net de sleutel gekregen van mijn woning! Daar heb ik zo lang naar uitgekeken. Eindelijk mijn eigen plekje lekker inrichten zoals ik wil. Aankomende twee weken nog even doorbikkelen met zowel Werken als klussen in mijn huisje. Daarna mag ik genieten van drie weken vakantie.

En dan?, Tja, ik heb op mijn werk een nieuw contract gekregen voor 13 uur in de week. Dat is fijn maar niet genoeg. Solliciteren en hopen dat ik meer werk kan vinden of één baan.

Dit was eigenlijk gewoon een random hersenspinsel berichtje.

Hoe was jou zomervakantie?

Liefs Marii

Geef een reactie

