Review: Frixion Pennen


Frixion pennen ik kwam ze op internet al een aantal keer tegen en vond ze erg mooi maar niet bijzonder. Mijn Hema pennen die ik gebruik in mijn agenda doen het tenslotte prima.

Tot Rosana met pastel frixion pennen aan kwam. Ik ben een pastel fan en werd verlieft, ging op zoek en vond ze op etsy. Voordat ik het wist had ik ze betaald en werden ze anderhalve week later bezorgd. In deze review lees je wat ik van deze pennen vindt.

Ik koos voor de frixion pilot 0.7mm pennen 24 stuks in een pakje.
Omdat ik mijn pennen uit Japan ergens besteld heb staat alles in Japans tekens op de doos. Wat ik leuk vindt is dat elke kleur een naam heeft. Helaas ik kan geen Japans dus geen idee wat er allemaal op de doos staat.

Het doosje is erg handig je kunt de kleuren weer op de zelfde plek terug leggen en dat vind ik persoonlijk erg fijn. Daarnaast blijven ze goed op hun plaats zitten.

Maar goed je leest deze review omdat je wil weten hoe ze schrijven en of het gummen daadwerkelijk werkt. Ik heb alle pennen uitgetest en ik moet zeggen ze schrijven erg lekker. Ik vind ze fijner dan mijn hema pennen.

Hierboven zie je alle kleuren. Ik heb ze zelf maar een naam gegeven. De twee gele kleuren zijn erg onduidelijk en die zal ik dan ook niet snel gebruiken.

Het uitgummen doe je met de dop van de pen. Zoals jullie zien heb ik een aantal pennen en kleuren gepakt en ben gaan uitgummen. Overal werkte het gummen prima maar bij sommige kleuren zie je nog heel licht een lijntje. Ik heb het inmiddels ook in mijn agenda getest en ook daar zag je nog een heel klein beetje. Als je er overheen schrijft is er vervolgens niks meer van te zien.

Deze highlighters wilde ik graag kopen toen ik ze zag. Het zijn helemaal mijn kleurtjes en passen mooi bij mijn agenda. Daarnaast gebruik ik veel highlighters dus ze komen altijd van pas.

De pennen zijn wel wat aan de dunne kant ik moest soms twee keer over een stukje tekst heen. Ik vindt dat zelf niet zo erg maar ik snap dat mensen dat vervelend kunnen vinden.
Verder vind ik ze fijn schrijven.

Oh, wat zijn deze kleuren toch mooi! mijn favorieten zijn de mint, roze en paarse kleur. Uitgummen ging bij de blauwe kleur de eerste keer niet helemaal goed. Ik maakt het papier kapot en dat vond ik wel een beetje vreemd. Voor de prijs van deze pennen vindt ik dat niet goed. De blauwe kleur heb ik nog een keer geprobeerd en de tweede keer lukt het uitgummen wel goed.

Ik heb de pennen gekocht via Etsy
Highlighters
Pilot 24 stuks

Conclusie:
Ik ben blij met deze pennen. Ondanks dat ik ze best prijzig vond. Ze schrijven fijn en het uitgummen gaat over het algemeen makkelijk. Jammer dat je soms nog een klein beetje ziet zitten maar dat gebeurd met een potlood soms ook.

Gebruik jij ook frixion pennen?

Geef een reactie

