5 tips tegen de warmte


Bron afbeelding

Jaaaaaaaaaaaaaa, de zomer is in Nederland!! Eindelijk genieten van dit heerlijke weer. De zomer kleren kunnen uit de kast en lekker veel ijsjes eten!
De zomer is mijn favoriete tijd van het jaar! De afgelopen weken was aldoor koud en druilerig weer waar ik toch wel zat van werd. Nu kan ik eindelijk genieten van dit heerlijke weer!

Nederland is altijd gek wat betreft het weer. Zo gaan we van 13 graden ineens naar 30 graden in een paar dagen tijd.
Voor sommige mensen is dit weer te warm en daarom heb ik vijf tips om met de warmte om te gaan!

☀ 1. Water drinken. Heel veel water drinken. Ik ben zelf een slechte drinker maar met dit weer moet ik drinken. Wat ik zelf ook doe is vaak tegen 16.00 uur een glaasje frisdrank. Vaak kan ik dan geen water meer zien en in frisdrank zit wat suiker wat mij dan even een boost geeft. Vindt je water niet lekker doe stukjes fruit in je water zoals citroen, ananas, komkommer of munt. Lekker verfrissend en het is net even een ander smaakje.

☀ 2. Blijf gewoon eten. In de zomer heb ik nooit zin in warm eten. Vaak eet ik maar weinig. Gevolg is dat ik zo mijn voedingsstoffen bijna niet binnenkrijg en dus je niet fit voelt. Omdat ik nu veel werk en dus hele dagen in de volle zon aan het water sta merk ik dat als ik gewoon eet zoals altijd ik het beste functioneer.

☀ 3. Zoek verkoeling. Ga naar het strand of een zwembad bij jou in de buurt. Heb je dit niet in de buurt een teiltje met water voor je voeten is ook verkoelend! Eet een ijsje of koop een zwembadje voor in de tuin.

☀ 4. Smeren. Vergeet je zelf niet in te smeren! Heerlijk die zon maar je verbrand snel. Ik smeer mezelf altijd in met factor 50 van Vison of P20. Je doet het één keer goed en de rest van de middag verbrand ik niet. Daarnaast geeft het mij een mooi kleurtje. Daarnaast is smeren gewoon verstandig want het helpt de kans op huidkanker te verminderen.

☀ 5. Houd de warmte buiten. Wat ik minder vindt aan het warme weer is dat het in huis meteen stik benauwd wordt. Vooral op mijn kamer is het binnen en dag 30 graden. Ik heb de zon ochtends op mijn raam staan dus dan houd ik mijn gordijnen dicht. Zo blijft de warmte meer buiten. Avonds gooi ik de boel open zodat er frisse lucht naar binnen kan en het koeler wordt. Een ventilator is ook altijd handig! Gebruik je elektronica zo min mogelijk! Ik zit zomers amper achter mijn computer want deze geeft veel warmte af waardoor het nog warmer wordt in mijn kamer. In plaats van achter mijn pc zit ik achter mijn tablet.

En tot slot. Geniet! Nu is er mooi weer maar over een aantal weken kan dat maar zo weer omslaan naar slecht weer. Geniet van het mooie weer nu het er nog is! De zon geeft je vitamine D dat is nooit verkeerd!

Fijne zomer allemaal

Geef een reactie

