Wat ik ga missen aan het studentenleven.


Het is bijna zover. Negen jaar lang heb ik gestudeerd. Eerst vier jaar MBO sport en bewegen. Al moet ik zeggen toen voelde ik me totaal geen student. De eerste twee jaar moest ik nog zonder OV doen en eigenlijk was ik die vier jaar vooral aan het sporten.

Na die vier jaar ben ik naar de Calo gegaan. HBO Psychomotorische therapie en bewegingsagogie. Ik wilde meer leren en hier voelde ik me echt student. Waar op het MBO we een eigen school hadden zat ik de laatste vijf jaar op een grote campus met allemaal studenten van verschillende opleidingen.

Als jullie dit lezen heb ik net mijn portfolio ingeleverd en wacht ik op de laatste cijfers en een go voor mijn eind assessment. Het einde is in zicht. Spannend maar het gaat allemaal wel lukken. Hopelijk kan ik 8 juli mijn diploma ophalen.

Het leek me leuk om te beschrijven wat ik zou missen aan het studenten leven.

1. Mijn OV-Chipkaart. Oh wat ga ik deze missen. Heerlijk om zo de trein in te kunnen stappen en overal naar toe te gaan. Dat zal straks niet meer kunnen. Ik zal dan ook niet zo veel meer in de trein te vinden zijn.

2. De karammelo koffie. Op de campus hebben we een grote kantine waar iedereen heen kan. Je hebt daar een koffie corner met heerlijke koffie. Ik bestelde altijd de karamello. Koffie met karamel, slagroom en karamel schaafsel. Jummie!

3. De gezelligheid met medestudenten. Ondanks dat ik in mijn laatste jaar vooral een zwever was en in verschillende klassen les volgde ga ik die gezelligheid missen. We hadden vaak avonds les en dan gingen we samen eten in de kantine. Dat zal ik missen.

4. De vrije dagen! In het laatste jaar heb ik ze niet zo veel meer gehad. Maar de vakantie en bufferdagen zal ik zeker gaan missen. Heerlijk een bufferweek dat betekende voor mij twee weken geen les en alleen stage.

5. Het wonen op kamers. Ondanks dat ik het laatste jaar weinig op mijn kamer te vinden was heb ik er een leuke tijd gehad. Ik kon gaan en staan waar ik wilde. Deed waar ik zin in had. In mijn tweede jaar woonden we met een aantal vriendinnen op kamers. We aten elke dinsdag bij iemand en dat was erg gezellig.

Wat mis jij aan het studentenleven?

2 gedachtes over “Wat ik ga missen aan het studentenleven.

  1. Wat leuk dat we op dezelfde school zitten! Ik heb je site gevonden via google en besloot een kijkje te nemen op je blog. Ik heb zelf ook een blog http://www.jufesra.weebly.com maar ik ben nog net gestart dus ik heb er nog niet veel opstaan. Het lijkt me leuk als je een kijkje komt nemen.

    Ik zit zelf nog in me eerste jaar dus ik heb nog een lange weg voor me. Ik denk ook dat ik het studentenleven zal missen als ik klaar met de pabo. Ik vind het namelijk hartstikke leuk. Vooral de gezelligheid met medestudenten. We hebben nu een vast groepje waarmee we samenwerken. Het is zo fijn. We stimuleren en motiveren elkaar en dat geeft je weer energie om door te gaan als je het even niet meer ziet zitten of een slecht cijfer heb gehaald. Het is dan fijn dat je klasgenoten er voor je zijn en zeggen: ‘Kom op! Je kunt het wel. Misschien niet met de eerste keer, maar die herkansing ga je halen!’

    Veel succes met je school- of werkcarrière! En succes met het bloggen 😉 !

    Groetjes, Esra

    • He Esra,
      Leuke comment plaats en je leuk idee van je blog 😛 heb hem bekeken ziet er goed uit hoor! Normaal doe ik dat niet zo snel maar jou comment was zo vrolijk en leuk dat ik dacht dat is een kijkje nemen waard! 🙂

      Leuk hoor! volgens mij heb je het wel naar je zin!
      Dankjewel ik wens jou veel succes op de PABO 🙂 die vier jaar zijn echt zo voorbij!

Geef een reactie

