De laatste lootjes


He,

Vandaag weer een persoonlijke blogje. Gewoon omdat ik zin had om één te schrijven. De afgelopen weken zijn zo snel voorbij gegaan. In mijn plog week kon je zien dat ik mijn stage afsloot en ondertussen ben ik echt met de laatste dingen bezig.
De laatste lootjes van mijn opleiding zijn een feit. Ik begon op mijn nieuwe werk en ik ging nog snel winkelen om wat zomer kleren te scoren.

De laatste opdrachten zijn ingeleverd en mijn portfolio is zo goed als af. Alles loopt gelukkig nog volgens plan. Het is nu vooral wachten op cijfers. Afgelopen weken ben ik druk met mijn portfolio aan de slag geweest. Ik moet allemaal bewijslasten inleveren van het 2e, 3e, 4e en 5e jaar. Het probleem is dat het nu niet meer in mijn map past. Uiteindelijk heb ik nog wat papier er uit gehaald en past het nu net.
Als mijn portfolio een GO heeft mag ik 5 juni mijn eindassessment in. Best gek, begin dit jaar zag ik best tegen het schooljaar op. Ik had geen zin en wilde graag werken. Nu ben ik bijna aan het einde dat voelt heel gek en onwerkelijk.

Stage is nog maar net afgelopen maar mijn agenda staat nog steeds bomvol. Zoals ik al eerder schreef heb ik een nieuwe baan. Dit betekend 40 uur in de week werken. Veel maar ook wel lekker tot nu toe dan. Ik maak soms twee dagen van 11 uurtjes wat best pittig is. Wel heb ik nu gevarieerd werk en hoef ik me nog niet te vervelen. Ik werk nu af en toe zeven dagen in de week. Dat is wel even wennen. Normaal kon ik op zondag even op adem komen en dan startte mijn week weer. Nu werk ik op zondag ook nog een aantal uurtjes. Het kost wat plan vermogen aangezien me al is over komen dat ik dubbel stond ingepland maar uiteindelijk komt dat ook weer goed.

Ik moet wel erg wennen aan het buitenbad waar ik nu werk. Met mooi weer is het super om zo veel buiten te mogen zijn. Maar met regen en onweer is het wel wat minder. Mijn nieuwe collega’s zijn allemaal gezellig dus dan maken we er wat leuks van. Het is veel nieuwe dingen en net weer anders als in een binnenbad maar wel erg leuk om eens wat anders te proberen. Laat het mooie weer maar komen.

Voordat mijn werkweek inging had ik nog drie dagen vrij. Ik besloot om flink te gaan shoppen. Ik moest wat nieuwe sport kleren hebben voor mijn werk. Ook wat nieuwe zomer shirtjes en natuurlijk vond ik deze leuke brander voor nog geen twee euro bij de Xenos.
Dan komt half juli mijn huisje er aan. Het wordt een dure onderneming maar ik heb er veel zin in. Zo nu en dan koop ik ook steeds wat meer spulletjes voor mijn huisje. De kamer die ik bij mijn ouders heb puilt echt uit van de spullen. Het is een dikke bende en af en toe wordt ik daar gek van. Straks een mooi huisje waar ik genoeg ruimte heb om alles een plekje te geven.

En werken gaat natuurlijk gewoon door. Naast het zwembad werk ik met mensen die een verstandelijk of lichamelijke beperking hebben. Elke maandag zwem ik ochtends en avonds. Deze keer was er een sluitingsdag en had ik middags geen cliënten. Tijd om de zwembad bodem eens schoon te maken. Deze is nu weer zandvrij gelukkig ik ergerde mij al weken aan al het zand op de bodem. Dit soort dagen kom ik aan klusjes waar ik anders niet aan toe kom.

Sporten, is iets wat ik altijd al gedaan heb. Soms wel zes dagen in de week. Door mijn opleiding kon ik afgelopen schooljaar niet meer trainen. Door mijn werk lukt het ook niet meer om te gaan trainen. Ik baalde er erg van dat de trainingstijden onder mijn werktijden vallen. Af en toe ga ik hardlopen op mijn conditie op pijl te houden.
Tot ik de skeelers van mijn moeder op zolder zag liggen. Ik vroeg of ik ze aan mocht en sinds dien probeer ik met mooi weer een rondje te skeeleren. Het is leuk en ook nog lekker buiten. Iets om vaker te doen.

Tijdens het skeeleren kwam ik deze tulpen velden tegen. Toen ik een jaar of 15 was heb ik bij deze boer gewerkt. Tulpen koppen, bollen pellen ik heb het allemaal gedaan. Achteraf niet het leukste werk maar wel altijd gezellig.

Woeei en als afsluiter van dit rommelige blogje een foto van koningsdag! Normaal hebben we elk jaar vrijmarkt en verder niet zo veel bijzonders. Dit jaar hadden ze een avond programma met band. Die band was ook nog eens mijn favoriete feestband. Dus de volgende dag om half 6 op staan of niet, wij gingen heen. Het was een gezellige avond maar wel heeeeeeeeeeeel koud. De volgende ochtend was erg vroeg maar ach dat is ook weer gelukt

Sorry voor het iewat rommelige blogje maar dit is wat er nu allemaal een beetje speelt.

Ik zit er aan te denken om misschien weer het fotomomentje of een soort Marii’s Life in Picture’s bij te houden. Elke week of twee weken. Zouden jullie dat vaker op mijn blog willen zien?

Geef een reactie

