Fruit infusing water bottle – Review


Water drinken vindt ik belangrijk alleen ik ben er niet dol op. Spa rood vindt ik dan wel erg lekker maar zonder de prik? Liever niet alleen als ik echt dorst heb.
Al ruim een jaar geleden zag ik detox water voorbij komen op instagram en pinterest. Detox water is simpel je hebt een fles of kan water. Doet daar fruit naar keuze bij, zet het in de koelkast en je hebt water met een smaakje.

Ik zelf gebruik altijd een tupperware fles en deed daar dan losse schijfjes citroen bij. Ik vond het heerlijk alleen die stukjes citroen die op het laatst mee komen wat minder. Ik zag bij blogilates een waterfles waar je fruit in kan doen zonder dat de stukjes in het water zelf komen. Goed idee dacht ik. Nu vond ik die van blogilates best duur en ben ik op ebay gaan struinen. Ik kwam de bovenstaande fles tegen. Sport formaat, 800ml, koste 8 euro en ook nog eens geen verzendkosten. Ik besloot de gok te wagen en stopte het in mijn winkelmandje.

Na drie weken wachten kwam mijn waterfles binnen. Top er zat nog een informatie papiertje bij in.

De waterfles is makkelijk uit elkaar te halen. Je draait de roze dop er af. Hier zit het buisje waar fruit in kan ook aan vast. deze draai je van de roze dop af en zo is de fles uit elkaar. Simpel maar prima systeem.

Het papiertje aan de binnenkant van de fles geeft wat informatie. Zo zegt hij dat het in de afwasmachine kan! leuk maar alleen het bovenste stuk? Dat valt me weer tegen.
Gebruik vooral geen chloor of bleek middel om het schoon te maken. Dit leek me vrij logisch.
Als laatste tip moet je hem schoonmaken met een niet schurende spons of iets dergelijks.
Hij kan niet in de vriezer, Stop er geen hete thee in en zet hem ook niet in de magnetron.
Nouja als wat hier boven stond dat was ik niet van plan maar handig om te weten.

Waterfles in gebruik.

Nadat ik er citroen schijfjes in had gedaan en in de koelkast had gelegd nam ik hem de volgende dag mee naar mijn werk. Ik moest even wennen aan het drinken uit het tuitje maar eenmaal gewend drinkt hij prettig en fijn. HIj is makkelijk mee te nemen want je hebt een handvat die je er af kunt klikken. Erg handig voor straks in het buitenbad waar ik vast en zeker veel moet lopen.
De stukjes fruit zijn makkelijk in de buis te doen. Er kunnen met gemak twee tot drie schijfjes citroen in.
Wat ik jammer vond was dat er aan het einde van de dag toch kleine stukjes citroen in het water was gekomen. Niet van die dikke stukken die ik eerst altijd. Wel is de smaak citroen na een nacht goed aanwezig en kun je de fles makkelijk nog een keer met water vullen.

Er staat op de fles dat er 800ml water in kan. Door het buisje met fruit is dit denk ik 100ml minder. Niet erg maar houd er rekening mee dat je de fles niet tot aan de rand met water vult. bij het dichtdoen gaat er dan veel water uit.
Waar ik het meeste bang voor was is dat de fles gaat lekken. Nou totaal niet het geval! De dop draai je er stevig op en er zit een soort rubbertje in het drink tuitje waardoor geen water komt!
Al met al vindt ik dit een fijne fles en gebruik ik hem nu al bijna elke dag.

Schoonmaken:

Het schoonmaken van de fles is simpel. Draai alle stukken van elkaar los. Ik doe in de fles zelf een scheutje afwasmiddel met warm water. ik schroef de dop er op en schut een paar keer goed heen en weer zodat het zeep overal komt. Daarna spoel ik hem net zo vaak om met water tot de zeepresten weg zijn.

Conclusie

Hoewel ik bang was dat deze waterfles misschien wel een miskoop zou zijn heeft hij het tegendeel bewezen. Ik vind het een super handig fles. Ik gebruik hem bijna dagelijkst en hij is makkelijk schoon te maken. Naast dat ziet hij er ook gewoon leuk uit. Elke keer als ik mijn fles pak om te drinken zijn mensen nieuwsgierig. He wat een leuke fles waar heb je die weg? is een vraag die elk keer gesteld wordt.

Pluspunten:
★ Prima prijs.
★ Leuke fles.
★ Makkelijk schoon te maken.
★ Er kan aardig wat fruit in.

Minpunten:
★ Er gaan toch kleine stukjes fruit in je water zitten.
★ Hij komt uit china dus je moet drie weken wachten tot hij bezorgd wordt.
★ Hij kan niet in de vaatwasser.

De fles koste €8.42 en kun je hier kopen.

Wat voor fruit zou jij in je water doen?

2 gedachtes over “Fruit infusing water bottle – Review

Geef een reactie

