Plog – Donderdag 23 april 2015


Kijken jullie mee naar wat ik donderdag 23 april allemaal deed? Vandaag was het mijn aller laatste stage dag. Ik ging met gemixte gevoelens richting Drachten.

Goedemorgen, Mila ligt echt op de gekste plekjes. Na uitgebreid knuffelen en ontbijt vindt ik hem op het koffiezet apparaat. Schijnbaar ligt het lekker.

Om 7 uur ging ik met de trein naar Groningen en daar stapte ik weer over op de bus naar Drachten.

Ik leg mijn spullen in ons lokaal en loop naar de kantine om thee te drinken met collega’s.

Omdat ochtends iedereen nog aanwezig was kreeg ik alvast mijn afscheidscadeautje. Heel erg lief. Een mooie pot met daarin allemaal chocolade. Daarna ging ik op de tandem met mede stagiaire van beweging naar de Aberthein om een traktatie voor alle cliënten te halen.

Ik loop heel wat af op deze stage. Ik loop ochtends altijd met een groepje cliënten en omdat het mijn laatste keer is wilde ik naar de kinderboerderij. Onderweg kwamen we deze mooie bloemen tegen.

Op de kinderboerderij waren allemaal jonge geitjes echt heel schattig. We zijn uiteindelijk het hok niet in gegaan één van mijn cliënten vond ze een beetje eng.

We liepen langs dit hok met allemaal kalkoenen en emoes. Maffe beesten zijn het.

Super lief het lammetje kwam even kijken. Toen ik hem aaide werd hij bang en ging hij weg.

Nog meer baby geitjes

Allemaal ratten. De kinderboerderij is ook onderdeel van mijn stageplaats. Ik was er al wel vaker geweest maar wist niet dat ze zo veel dieren hadden.

Konijnen! wat een grote waren er bij zeg! Ik wist dat konijnen groot konden worden maar deze waren echt heel groot.

En toen was mijn laatste uur aangeslagen. Ik nam afscheid van medewerkers en cliënten. Van de bewegingsagogen kreeg ik een mooie bos met bloemen. Echt heel lief! Ik liep namelijk geen stage bij hun maar we gingen wel met elkaar om.
In Drachten heb ik echt een leuke tijd gehad. Ik vond het heel raar om weg te gaan. Ergens was ik blij dat het er op zat. Het betekend een stap dichterbij het afstuderen. Anderzijds heb ik het erg naar mijn zin gehad en vond ik het team wat er werkt erg leuk. Ik voelde me er thuis en had er zo nog een paar weken kunnen blijven. Ik ga de mensen zeker missen.

Eén van de cliënten wilde heel graag me een afscheidscadeautje geven. Ik had nog gezegd dat het niet hoefde maar het was niet uit zijn hoofd te praten. Ik kreeg van hem een leuke kaars voor buiten. Erg lief dat hij me die nog kwam brengen.

Op Groningen was het weer feest. Ik stapte in de trein naar huis en deze reed vervolgens niet. Een technisch probleem. We zouden later vertrekken. Na 30 minuten wachten zij de machinist dat we uit moesten stappen en met de trein van een half uur later mee moesten.

Gevolg was dat we met mega veel mensen in deze trein zaten. Twee treinen aan mensen moesten allemaal in één trein. Wat een gedoe en drukte zeg. Gelukkig kon ik nog zitten.

Na het eten stak ik mijn favoriete geurkaars aan Beach Flowers van Yankee Candle.

Daarna druk aan de slag voor de presentatie die ik de volgende dag moest geven. Ons groepje ziet elkaar alleen tijdens de les ethiek en we hadden nog niet echt bij elkaar gezeten. Ik maakte de powerpoint zo ver als kon en werkte wat theorie uit die we zouden vertellen.

Om 20.00 uur dook ik onder de douche en om half 10 ging ik mijn bed in.

Geef een reactie

