Boeken Review – De Selectie deel 1


Vandaag een boeken review voor jullie. Iets wat ik wil gaan uitproberen op mijn blog. Ik ben namelijk dol op boeken en dan met name young adult.
Via verschillende websites zag ik de selectie serie van Kiera Cass voorbij komen. Na de achterkant gelezen te hebben en op een aantal sites leuke reacties had gelezen besloot ik het boek te kopen.

Beschrijving van het boek.

Voor 35 meisjes is de selectie de kans op een beter leven. Deelname biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te wedijveren op het hart van prins Maxton. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig kaste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour, avondjurken en mooie juwelen.
Maar voor America Singer is de selectie een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten om een felle strijd aan te gaan voor een kroon die ze niet wil. Maar dan ontmoet ze prins Maxton en twijfelt aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.

America Singer is een meisje uit Carolina. Ze leven in een kaste wereld waar 8 niks heeft en één rijk is. America is kaste vijf wat betekend dat ze wel drie maaltijden op een dag hebben maar het schaars is. Ze heeft een geheime liefde Aspen die een zes is. Trouwen met een zes mag niet van haar moeder die wil graag hogerop komen zodat er meer geld is en dat is lastig. Op een dag valt er een brief op de deurmat. America mag zich opgeven aan de selectie. De selectie is een soort wedstrijd waarin 35 vrouwen strijden om het hart van prins Maxton. America wil er niet aan mee doen maar na aandringen van haar moeder en haar vriend Aspen schrijft ze zich in. Ze wordt uitgekozen en gaat naar het paleis. Aspen maakt het net daarvoor met haar uit. HIj vindt dat ze een beter leven verdiend dan een zes.
Aankomen in het paleis gebeuren er allemaal dingen en raakt America in de war over haar gevoelens. Prins Maxton is namelijk aardiger en leuker dan zij had verwacht. Aspen blijft ook in haar gedachten en plots is hij lijfwacht in het paleis. Wat gaat America doen.

Mijn Mening:
Vanaf het begin dat ik dit boek opensloeg was ik geboeid. Kiera schrijft heerlijk vlot weg en je zit meteen in het verhaal. Je kijkt voornamelijk mee vanaf de kant van America. De overige personages in dit boek leer je niet beter kennen. Het is echt vanuit America geschreven. Je krijgt mee hoe America de strijd beleeft en hoe ze in de war raakt van al haar gevoelens.
Ik ben constant benieuwd wat America zal gaan doen en voor wie ze uiteindelijk kiest. Ik kan dan ook niet wachten op deel twee die nu in mijn boekenkast klaar ligt.

Ik vind het boek echt een aanrader. Ik vond het zo lekker lezen dat ik hem binnen drie dagen uit had. Voor mijn doen is dat snel.

Ga jij deze serie ook lezen?

Geef een reactie

