Dromen


Dromen, iedereen droomt wel eens over iets wat hij/zij graag wil bereiken in het leven. De één wil een mooi huis. De ander reizen en weer een ander wil een droom baan.
Ik volg Mascha haar vlogs al ruim een jaar en eigenlijk inspireert zij mij in veel opzichten. Voornamelijk in de dingen de ze zegt. Zo ook over dromen. Ze zegt heb je een droom en wil je dat echt heel graag. Werk er dan hard voor en dan kan het lukken. Ik ben van mening dat ze hier zelf het levende voorbeeld van is.

Ik zelf ben een harde werker, heb altijd gewerkt om mijn eigen doelen te behalen en om op te bouwen wat ik nu heb. Zo zijden ze op de basisschool dat ik niet meer dan een praktijkgerichte opleiding aan zou kunnen. Een aantal jaren later ben ik van MBO sport en bewegen nu mijn HBO studie aan het afronden. Ik kan veel meer dan mensen toen van mij dachten. Wel heb ik hier keihard voor gewerkt. Maar straks in juni hoop ik te zeggen dat ik ben afgestudeerd.

MIjn droom van dit jaar is om eindelijk mijn eigen plekje te hebben. Begrijp me niet verkeerd. Thuis wonen heeft veel voordelen maar ik merk toch nu ik ouder wordt ( dit jaar al weer 25) ik mijzelf steeds meer ga vormen. Ik heb een eigen levensstijl waar ik naar wil leven.  Daarnaast wil ik op mijn eigen benen staan. Mijn ouders steunen me in alles en zijn er altijd voor me geweest. Maar het word tijd dat ik volledig op mijzelf ga.

Ook hebben mijn ouders mij geleerd om hard te werken want dan bereik je wat je graag wil bereiken. Ik heb al die jaren hard gewerkt zowel voor mijn opleiding als bij de bijbaantjes die ik in tussentijd allemaal gehad heb. Nu heb ik een baan als bewegingsgoog in het werkveld waar ik me thuis voel. Daarnaast werk ik in een zwembad waar ik het nog altijd naar mijn zin heb. Deze banen heb ik gekregen door er hard voor te werken.

Even terug naar Mascha. Wat zij zegt is ook wat bij mij past om mijn dromen te verwezenlijken. Maar wie ben ik om te zeggen dat dit voor iedereen zo is. Dit is hoe het voor mij werkt maar misschien werkt het voor jou wel anders. Dat weet ik niet ik vind dat dit persoonlijk is en voor iedereen anders.

Maar he, naast wat ik net verteld heb, heb ik nog een andere droom.
Reizen naar Australië en Curaçao. Deze landen het trekt me heel erg. Curaçao vanwege het weer en het dolfijnen therapie centrum. Dolfijnen therapie vind ik één van de mooiste therapie vormen die er is en ik zou dit graag zelf kunnen geven. Daar stage lopen lijkt me echt heel gaaf en leerzaam. De procedures hiervoor zijn streng maar na een jaartje werken wil ik dit zeker eens gaan proberen.
Australië daar zou ik graag nog eens naar toe willen. Dit omdat het land me aanspreekt. Bondi Beach krijgt dan sowieso een bezoekje.

Maar goed daar droom ik nog wel even over. Eerst afstuderen en mijn huisje rond maken. Daarna werken om deze dromen te verwezenlijken.

Wat zijn jou dromen?

Liefs Marii

2 gedachtes over “Dromen

  1. Binnenkort ga ik een van mijn wensen verwezenlijken, enkele maanden backpacken in de VS. Dus even kijken of dat me gaat bevallen :-).

Geef een reactie

