Mijn Favoriete ASMR Youtubers


ASMR oftwel Autonomous Sensory Meridian Response. WAT??? ja dat dus haha.
Ik zal eerst gaan uitleggen wat ASMR is want hoewel het op youtube populair is, is het nog vrij onbekend bij mensen.
ASMR staat dus voor autonomous sensory meridian response kort gezegd zijn het fluister filmpjes die verschillende tintelingen en prikkels in je hoofd of ruggengraat veroorzaken. Je hebt ze in verschillende soorten en maten. Zo heb je rollenspellen maar ook trigger video’s waarbij verschillend materiaal wordt gebruikt om iemand die tintelingen in je hoofd te veroorzaken.

Via dit filmpje van de wereld draait door wordt kort uitgelegd wat ASMR nou is. Je bent hier gevoelig voor of juist niet. Ik kwam via Masha van Beautygloss bij ASMR terecht.
Vanuit mezelf ben ik best een actief en druk persoon. Dat brengt met zich mee dat ik avonds vaak moeilijk in slaap kom. Ik vind het moeilijk om me te kunnen ontspannen. Ik zocht een manier waardoor ik ontspannender zou zijn avonds waardoor ik beter zou gaan slapen. ASMR helpt me hierbij.

Bij ASMR ervaar ik tingles in mijn hoofd waar ik dus ontspannen van wordt. De trigger video’s vind ik het fijnst. Hierin gebruiken ze allemaal verschillend materiaal wat bijvoorbeeld knispert.
Veel van jullie zullen nu nog wel denken joh waar heb je het nou over? ASMR kan ik ook niet goed uitleggen je vind het prettig of niet.

In de loop der tijd heb ik verschillende kanalen gevonden die fijne ASMR video’s maken. Dit zijn mijn favorieten.

ASMRBYLISA

Lisa is een meisje uit Belgie en ik denk één van de jongste ASMRartist op dit moment. Ze is schattig en haar video’s vind ik altijd fijn om te kijken.

Deep Ocean of Sounds

Het is een miserie wie er achter dit youtube kanaal zit. Dit zijn allemaal geluiden die triggeren. Dit filmpje hoor je allemaal sneeuw knisperen. Ik weet niet hoe het gedaan wordt maar by far de beste geluiden. Naast dat ze op youtube staan kun je de sound ook in mp3 downloaden.

Air Light ASMR

Dit is een dame uit Oekraïne. De taal waarin ze praat vindt ik niet fijn maar haar tapping video’s zijn wel fijn. Ik vind het een krachtig kanaal met een geheel eigen uitstraling.

TheWaterWhispers

Ilse is een Nederlandse meid die nu in Canada woont. Zij maakt veel verschillende soorten ASMR video’s. Ook bij haar vind ik de trigger video’s het fijnst.

Dit waren een aantal van mijn favoriete ASMRartist van dit moment. Zoals ik al eerder beschreef ASMR moet je ervaren. Je hebt het of je hebt het niet. Als je het niet hebt vindt je deze video’s waarschijnlijk erg saai.

Wat vindt jij van ASMR?

Liefs Marii

2 gedachtes over “Mijn Favoriete ASMR Youtubers

  1. Het is lastig uit te leggen, maar toen ik naar Ilse’s filmpje keek voelde ik allemaal tintelingen in mijn hoofd. Eerst vond ik het raar dat ze fluisterde in de video, maar het spreekt me eigenlijk heel erg aan. Vroeger had ik het soms ook ASMR, maar toen wist ik niet wat het was.

    P.S: Marii nog heel erg bedankt dat je er wat over geschreven hebt in je blog, anders was ik er nooit achter gekomen.

    • Ja gek is dat he, ik heb het lang niet bij iedereen en alle video’s. Ik gebruik ze vooral om tot rust te komen voor het slapen gaan. Veel plezier in de ASMR wereld 😀

Geef een reactie

