Mijn eigen plekje


Op mijn doelen lijstje van 2015 staat een eigen huisje. Wauw, ik kan jullie nu vertellen dat dit doel snel werkelijkheid wordt. Toen ik van mijn kamer in Zwolle terug ging naar mijn ouders moest ik wel weer erg wennen. Maar al met al woon ik prima bij mijn ouders en heb ik het bij hun helemaal niet slecht.
Toch mis ik mijn eigen plekje, mijn eigen ding.
Voor de kerstdagen kwamen er bij de woningbouw nieuwbouw huisje op de site. Ik had ze al eerder gezien maar dacht toen ach dat gaat even te snel. Toen ik door kreeg dat ze medio juli klaar zullen zijn ben ik me er beter in gaan verdiepen.

Na lang nadenken en twijfelen wel doen of niet doen ( de huur is erg veel) heb ik besloten om te reageren ik dacht ik kan het in elk geval proberen. Eigenlijk wilde ik graag in een huisje met 2 kamers aangezien ik toch alleen ben en niet zo groot nodig ben. Helaas heeft de woning bouw in het dorp waar ik wil wonen die alleen staan als jongerenwoningen en ik mag er niet in want ik ben te oud.
Nadat ik er een ruimte tijd niks van gehoord had en zelfs al een beetje was vergeten dat ik had gereageerd kwam na de kerst ineens een brief in de deur.

Ik was uitgekozen voor een van die woningen. Wauw ik was echt verbaast en ik moest laten weten of ik hem wilde accepteren of niet. Weer ging ik twijfelen het huis was eigenlijk alles wat ik wilde maar de huurprijs is hoog en geen huursubsidie wat betekend dat het allemaal wel duur wordt. Maar na goed overleg besloten om de woning te accepteren. Toen moest er nog een intake gesprek komen. Ook die heb ik snel daarna gepland en afgelopen dinsdag kwam het hoge woord er uit ik heb de woning!

Onwerkelijk dat ik in juli gewoon mijn eigen woning heb! Ik vindt het spannend maar ook ontzettend leuk tegelijkertijd. Ik ben al met mijn ouders winkels af geweest om wat ideeën op te doen en zelfs de slaapkamer heb ik al gekocht.

2015 wordt een spannend maar wel een erg leuk jaar!

Liefs Marii

4 gedachtes over “Mijn eigen plekje

Geef een reactie

