Review: Mario Kart 8 – Wii U.

Mario Kart, wie kent dit populaire spel niet. Na lang wachten ( 2008 was de laatste uitgaven van Mario Kart op de wii) ligt hij dan nu in de winkels. In deze review vertel ik jullie mijn ervaring en bevindingen van het spel. Lezen jullie mee?

Eerste indruk.

Het eerste wat mij opvalt als ik de game opstart is de grafische kwaliteit. Wauw wat is deze goed zeg. Als je onderwater bent geweest en je komt boven zie je de waterdruppels over het scherm lopen. Ook zie je de haren van een aantal personages bewegen in de wind. Ik zelf heb mario kart op de wii gespeeld en ik vind dit echt grafisch alleen al een goede verbetering. De kleuren op het scherm zijn helder alles komt goed naar voren! Het ziet er allemaal echter uit naar mijn mening. Daarnaast de besturing, deze is het zelfde als alle andere Mario kart games en hierdoor heb je het snel onder de knie. Persoonlijk vind ik dat erg prettig en kon ik meteen beginnen met spelen.

Controller.

Mario kart 8 kun je met verschillende controllers spelen. Ik zelf bezit alleen de Gamepad en een remote. Maar je hebt ook het mario wiel en andere wii controllers om het spel mee te spelen. Het leuke aan de gamepad is dat je een map krijgt te zien van de route en de overige spelers ziet. Daarnaast vind ik de besturing van de gamepad erg fijn. Dit kan voor iedereen verschillend zijn.

Speelmodes.

Het spel is alles wat ik er van had verwacht. Het lijkt op de vorige mario kart wii uitgave maar het ziet er allemaal mooier en beter uit. Ook is er zeker enige uitdaging in het spel. er zijn een aantal nieuwe items die ik persoonlijk echt heel tof vind. Zo heb je de piranha plant deze eet de spelers voor je weg het is niet alleen grappig om te zien maar ook nog erg handig. In het spel kun je kiezen of je beginner, gevorderd of expert bent. Ik zelf heb nu alles op het beginner niveau uitgespeeld. Een aantal levels herken je vanuit de vorige mario kart spellen maar er zijn ook een aantal nieuwe bij. Vooral de winterberg vind ik persoonlijk heel gaaf. Je rijd niet één bepaald rondje maar je gaat over één weg dan over ijs, dan over sneeuw en grafisch vind ik het level geweldig. Daarnaast kun je kortere routes rijden de ene keer zijn deze makkelijk te vinden de andere keer was het voor mij even zoeken waar ze precies lagen. Niet alle levels vind ik even makkelijk en daarom blijft het spel en uitdaging om te spelen. Elke keer als je op een level van 4 races gewonnen hebt speel je een nieuwe vrij. In totaal zijn er 8 verschillende levels.

Coints verzamelen.

In het spel kun je ook coints verzamelen hier speel je niet allen nieuwe karakters, wielen, voertuigen en parachutes mee vrij maar ook gaat je kart of motor bij elke keer dat je een coint verzameld ietsje sneller. Je kan maximaal 10 coints verzamelen en dan rijd je kart op zijn maximale snelheid.

Online modes.

Ik kon het niet laten om meteen in de online modes een kijkje te nemen. Zo kun je alleen of met meerdere personen mee doen. Je kunt kiezen of je regionaal gaat maar het kan ook wereldwijd. Persoonlijk vind ik wereldwijd het leukste. Zo speel je tegen iemand uit Japan of Frankrijk. Je kan mee doen aan toernooien maar ook gewoon één keertje. Er zijn maximaal 12 deelnemers die mee doen in één race.

Conclusie.

Mario Kart 8 heeft mijn verwachting helemaal waar gemaakt. Ik kan dit spel zeker aanraden. Grafisch is het spel mooi om te zien en hierdoor blijf je het spelen. Ook zit er genoeg uitdaging in en kun je zelf bepalen op welk niveau je speelt. Ben je zat van de Grandprix dan ga je gewoon tegen de tijd racen of de uitdaging online zoeken. Al met al een goed race spel waarin je veel plezier kan beleven. Het spel is naar mijn mening geschikt voor alle leeftijden.

Eindcijfer: 9/10

Leuk weetje als je Mario Kart 8 nu koopt en registreert op de nintendo club tussen 30 mei en 30 juni 2014 mag je een gratis wii u game uitzoeken! Dit is zeker de moeite waard zo heb ik Zelda gekozen.

Bron afbeelding 1