Een persoonlijk berichtje


Never stop Dreaming, dat is één van de dingen wat ik vaak tegen me zelf zeg.

Het is al een tijdje geleden dat ik op mijn blog een berichtje gepost heb. Ik vond het wel eens tijd om uit te leggen waarom niet en de dillema’s waar ik op dit moment mee zit.

Een droom van mij is om een eigen livestyle blog te beginnen. Eigenlijk wil ik daar deze blog voor gaan gebruiken. Maar er zit een maar achter. Door mijn opleiding tot psychomotorische therapeut kan ik dit niet doen. Ik werk namelijk met cliënten en deze cliënten kunnen mijn blog of youtube kanaal ook zien en lezen. Dit is niet goed voor de professionele relatie die ik met een cliënt opbouw. Het is niet de bedoeling dat zij zien wat er in mijn leven gebeurd. Daardoor kan ik het niet professioneel doen.  Dat is wat het nu lastig maakt en ook de reden waarom ik het nu niet doe.

Dit is ook de reden waarom er geen foto van mij meer op de hoofdpagina staat. ook zullen jullie wel gemerkt hebben dat ik gestopt ben met het foto momentje.
Het gekke is, is dat ik nog steeds elke dag bezoekers op mijn blog krijg terwijl ik al zo lang geen gebruik meer heb gemaakt van mijn blog.

Wel ga ik door met het maken van elke zondag youtube filmpjes wat betreft de sims. Elke zondag kunnen jullie mijn filmpjes zien op dit kanaal: ByMarii90
Ook ben ik per 1 januari teamlid op Simsnetwerk.com.  Ik zal Rosana gaan helpen met de site en naast het nieuws ook op haar youtube kanaal te zien zijn.

Verder gaat het in mijn persoonlijk leventje met veel ups en downs. Laten we zeggen dat ik helaas niet zal afstuderen dit jaar. Ik wil er verder niks over kwijt. Maar het is niet anders. Ik blijf nog een jaartje langer student.

Deze blog zal blijven bestaan want er staan dingen op die ik niet kwijt wil. Maar er zullen geen post meer online komen.

Bedankt voor het lezen en wil je zien waar ik mee bezig ben. Volg dan Simsnetwerk of mijn youtube kanaal.

 

Liefs Marii

 

6 gedachtes over “Een persoonlijk berichtje

  1. Hoi,
    Ik he een vraagje wat je va werk doe? (Op de sims)
    Ik heb eenvraagje waar ka je werk vimden zoals bij tienerhuizen enzo om daar meubels te plaatsen ik zou het fijn vinden als ik weet waar je dat vind 😉
    Bedankt. 😀

  2. You said it girl! Never stop dreaming. En zo is het! Voeg hier nog een woord aan toe: Oogsten. Oogst wat je droomt en waar je in investeert (met je gedachten, gevoelens en intenties). Ik hoorde dat woord een paar weken geleden en het “sprak” tot me dus ik heb het opgeschreven (ik heb op de deur van mijn woonkamer schoolbord krijt geschilderd en daar schrijf ik af en toe iets op). Even praktisch: wat dacht je van een lifestyle blog onder een pseudoniem? Dat jaartje langer voordat je afstudeert: dat geeft helemaal niets. Vertrouw erop dat dingen voor een reden gebeuren, al kan je dat misschien niet altijd zien. Je komt echt wel waar je wezen wilt alleen neem je, net zoals ik, de toeristische route. Dat duurt wel langer maar dat geeft uiteindelijk wel innerlijke verrijking.

    • He Libby! Wat een lieve reactie.
      Ja precies wat je zegt. Dingen gebeuren voor een reden daar ben ik echt mee eens. Wat de reden is we zullen het zien. Maar daar zal ik vanzelf achter komen. Ik ben ondertussen er overheen dat ik een jaar langer studeer en ergens is het fijn en geeft het mij inderdaad meer rust. Ik kan mijn energie en tijd beter verdelen en weer meer de dingen doen die ik leuk vind.
      Daarnaast zit ik nu veel thuis om mijn scriptie te werken. Das is ook zo een voordeel.
      Wat betreft de livestyle blog onder een andere naam. Misschien wel misschien niet. Ik wil een blog die mijzelf uitstraalt zoals ik ben zeg maar. Ik wil dan van mijn persoonlijk kanaal ook videos en vlogs gaan maken. Maar doordat ik nog stage moet lopen in waarschijnlijk iets van de GGZ kan dat gewoon niet wat betreft cliënten. Ach joh misschien over een jaar dat het dan wel kan 🙂

      Leuk om weer iets van je te horen 😀 Hoe gaat het daar?

      • Things have a way of working out. Dus gooi je dromen niet weg, misschien (hooguit) even op een laag pitje zetten. Misschien kan je over een tijdje je dromen met elkaar combineren. Ik zie wel mogelijkheden waarop dat blog en je werk een krachtige dynamiek kunnen zijn. Dat als je deze dromen combineert ze samen net iets krachtiger zijn dan als je ze van elkaar gescheiden houdt. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Je hebt nu een doelgroep GGZ waarbij dat wellicht wat lastiger is maar je doelgroep kan veranderen (eerst even praktijkervaring opdoen om te ontdekken welke doelgroep jou, en omgekeerd, het beste liggen) waarbij het misschien wel weer een plus is als je jouw werk combineert met een persoonlijk blog. Immers, jouw levenservaring wordt is/de (kracht)bron waaruit jij mensen kan helpen ipv dat je een hulpverlener wordt die denkt te weten hoe het zit alleen omdat ze een boekje heeft gelezen (please wordt er niet zo één want die mensen begrijpen en weten lang niet zoveel als dat zij denken dat ze doen). Met mij gaat het steeds beter.Sinds een tijdje een nieuwe baan, weet niet meer of ik je dit al verteld heb: webdesign. Bevalt me goed. Persoonlijk ga ik steeds beter in mijn vel zetten. Ik kom ook van ver, zogezegd, Ik voel weer ruimte voor nieuwe dingen, dingen waar ik me lang voor heb afgesloten. Zoals verliefd worden, lekker uitgaan, met een goed boek in het Vondelpark zitten. “Simpele” dingen, het hoeft niet altijd zo serieus en ingewikkeld te zijn (en ik neem mezelf veel te serieus). Ik ben meer dan 12 jaar bezig geweest met zelfreflectie en ontwikkeling. Wat een spiegels!! Het is nu mooi geweest. Het is tijd voor een nieuwe fase in mijn leven en ben bezig met loslaten, één van de thema’s uit mijn leven. Daar ben ik nooit zo goed in geweest maar nu voel ik dat ik het allemaal gewoon niet meer met me mee kan slepen. Ik heb alleen nog de neiging bepaald gedrag te herhalen, terwijl het niet meer bij me past, alleen omdat ik het gewend ben. Dus ook dat mag ik loslaten, en dat gaat steeds beter. Het gaat de goede kant op!

      • Hee Libby,

        Goed om te horen dat het goed met je gaat. Mooi om te lezen dat je dingen kunt loslaten en je beter in je vel zit.
        Ook top van je nieuwe baan! volgens mij had je er inderdaad al eerder eens wat over gezegd.

        Ja, ik zie alles wel. Het heeft geen haast allemaal. Ik wil eerst zorgen dat k juni 2015 mijn diploma heb en dan zien we wel verder 🙂
        Natuurlijk blijf ik ook flink actief in de sims maar dan vooral op youtube en simsnetwerk

        Eerst genieten van een half jaartje rust en werk waar ik plezier in heb 😀

Geef een reactie

