Marii en Technisch….


 

Goed, mijn blog bestaat al een tijdje en wat meer bezoekers is natuurlijk nooit mis. Al mag ik niet klagen als ik zie dat mijn filmpjes best goed bekeken worden. Alleen moet ik gevonden worden. Reitse stuurde mij een mail voor Google analytics en SEO. Ik meteen enthousiast downloaden maar al snel zag ik dat er iets niet klopte. Jawel om dit te mogen gebruiken moet ik wordpress betaald hebben. De wordpress free versie is zo dicht getimmerd dat ik er niks mee kan. Maar goed ik geef niet zo maar op, en besloot om online eens te kijken wat ik kon doen. Een analytics account aangemaakt een een tracking code ontvangen. Ik dacht hoppa we gooien die code gewoon in één van de widgets. Nou leuk gedacht maar de code was te zien in de widget, dus als je al dacht wat doet die gekke code daar op home dat is dus de tracking code. Goed ik had hier toch minder verstand van dat ik dacht en hij gaf ook aan dat de code niet geïnstalleerd was. Nefje is wat technischer en vroeg haar om hulp. Zij heeft de code bekeken en het blijkt een java code te zijn. Hartstikke leuk maar natuurlijk is wordpress free zo dichtgetimmerd dat ik geen Java script kan gebruiken. ( beetje jammer weer wordpress!! ) Dus om een lang verhaal kort te maken. Het wil niet, omdat ik geen server of domein heb en dus geen betaalde versie van wordpress heb.
Erg jammer aangezien ik wel benieuwd was wat er zowel met de SEO plugin als met de analytics plugin zou gebeuren kwa bezoekers aantal. Helaas een tegenvaller maar ach daar kunnen we mee leven. Ik zelf zit al wel een ruime tijd te denken of ik misschien toch niet zelf een fansite of iets van mijn blog echt een site ga maken. Maar ik ga er pas echt geld en tijd in zetten als ik er ook zelf de tijd voor heb. Nu het 3e jaar van PMT is toch erg druk en heb amper vrije tijd dus ook amper tijd voor mijn blog. Hierdoor heb ik nu besloten om het toch nog niet te doen en nog even een jaar te wachten tot het rustiger word. Misschien kan ik er mooi bij inspringen als de Sims 4 uit komt. Dus voorlopig houd ik het bij  youtube en een gratis versie van wordpress wat mij tot nu toe goed bevalt.

Dan nog een andere kleine tegenvaller. Op een sims forum waar ik af en toe graag op mocht kijken en ook actief lid was poste ik mijn creaties. Dus mijn filmpjes en tutorials. Hier kreeg ik erg leuke reacties op van andere leden wat ik top vond. Nu is de beheerder van de site niet blij met mijn youtube filmpjes en alles is verwijderd. Helaas, ik ben nog in overleg of het nou mag of niet mag aangezien ik een  youtube filmpje post en daar het gaat om reclame maken voor een andere fansite. Die ik niet ben, ben gewoon Marii die graag tutorails enzo maakt via video. Ik ben dus nog in overleg of mijn filmpjes nou mogen of niet. Al moet ik zeggen dat ik nog weinig zin heb om daar ook nog maar iets te posten. Toch is Rosana van simsnetwerk.com super lief en heeft mij al toestemming geven om daar al mijn filmpjes neer te zetten. Wat helemaal top is natuurlijk.

Nou dat was het voor deze keer wel weer

Liefs Marii

9 gedachtes over “Marii en Technisch….

  1. He marii,

    wist ik niet van die betaalde versie.
    Enne gek hoor die gozer die je filmpjes delete…. Dat vraagt maar om één ding; DOORGAAN!

    groet van reitse

    • Hee Reitse,

      geeft niet hoor ik had ook wel verwacht dat het zou moeten lukken aangezien google analytics ook bij tumblr enzo kan. wat ook gratis is.

      En doorgaan doe ik zeker! laat me niet zo maar aan de kant zetten 😛

  2. Ik ben zelf ook nogal onhandig met Google Analytics xD Maar toen het eenmaal geïnstalleerd was, was het heel handig! Ik gebruikte het bij de vorige site waar ik op blogde, maar ben toch meer tevreden over WordPress omdat ik hier likes en comments krijg en daar niet XD

    Dat andere was toch al opgelost dacht ik? Je mag je video’s plaatsen zo lang je er geen geld mee verdient en dat doe je niet 🙂

    • Ja, ik twijfel nu al een tijdje of ik toch een domein neem of niet, heb al wat op het oog maar ik wil dan ook echt elke dag tijd aan mijn blog besteden en dat kan ik nu niet. Dus ik wacht er nog maar even mee 🙂
      Ja gelukkig is dat nu opgelost 🙂 zal vandaag meteen nieuw topic starten.

  3. ik en nog iemand gaan binnenkort ook met filmpjes van de sims beginnen maar wij weten geen goed programma om mee te opnemen en tegelijkertijd praten welke gebruik jij ?

    groetjes: zoe en lindsey

Geef een reactie

