Mijn favoriete series #1


Nu het vakantie is en ik me nogal verveelde in de regenachtige dagen besloot ik om weer lekker veel naar series te kijken. Ik ben echt dol op tv series en als ik ze echt leuk vind volg ik het ook standaard. Dus vandaag een rijtje met mijn nu favoriete tv series.

#1 Vampire Diaries

Het verhaal speelt zich af in de stad Mystic Falls een stad met een bovennatuurlijke geschiedenis. Elena is een aantal maanden geleden haar ouders verloren aan een auto ongeluk. Ze probeert de draad van haar leven weer op te pakken. Samen met haar vriendinnen Caroline en Bonnie zijn ze weg van de nieuwe jongen Stefan Salvatore die een vampier is. Al gouw zijn Elena en Stefan een stel. In de stad gebeuren er vreemde aanvallen op mensen. Er word gezegd dat het door dieren komt maar in werkelijkheid is dit niet zo. Als Stefan zijn vijandige broer Damon ook in de stad komt wonen gaat het verhaal echt van start met verschillende gebeurtenissen. 

Echt mijn verslaving van dit moment! Ik zocht op internet naar een nieuwe leuke tv serie en ik kwam bij vampire diaries uit. Nadat ik de eerste 2 afleveringen gezien heb was ik helemaal om! Wat een geweldige serie is dit zeg. Ondertussen ben ik nu in seizoen 2 begonnen en ik moet zeggen het word met de aflevering spannender! Zeker een aanrader als je van actie, romantiek en vooral fantasy houd! De serie is gepasseerd op de boeken van L. J Smith. Ondertussen heb ik deel één en twee van de boeken ook.

Trailer seizoen 1

#2 Flikken Gent 

Flikken de eerste echte serie die ik helemaal geweldig vond. Verschillende politie onderzoeken die moeten worden opgelost met persoonlijke problemen tussen door maakt de serie echt erg leuk. Daar en tegen vind ik de Belgische humor die er tussen door gaat echt geweldig. Ik keek deze serie altijd op vrijdag avond met mijn moeder en ik vond het zo leuk dat ik ze op dvd moest hebben. Er zijn van Flikken Gent 9 seizoenen gemaakt en ik heb zelf tot en met seizoen 6. Helaas is hij niet meer op tv maar er zijn nog altijd dvd’s van te vinden.

#3 Nikita

Nikita een jonge vrouw die door Division is getraind tot een huur moordenaar.  Vanaf het begin van de serie vecht ze tegen Division ze wil het met de grond gelijk maken. Dit doet ze aan het begin van de serie alleen met Alex haar insider maar al snel doet ze dit met 2 oud division werkers. 

Toen ik voor het eerst de serie bekeek dacht ik; “Damn i wanna fight like here”  ik ben dol op actie series waarin veel gevochten word met alleen lichaam. Dat gebeurd een hoop in deze serie de actie is goed en de verhaallijn is gewoon erg spannend. Elke zondag avond zat ik weer aan de buis gekluisterd voor weer een dosis Nikita. Helaas is seizoen 2 al afgelopen en is het wachten nu op seizoen 3. Echt een aanrader als je van actie houd.

Trailer Nikita:

#4 Politie Antwerpen 

Op dit moment word er elke vrijdagavond om 20.30 politie Antwerpen uitgezonden op Nederland 1. Eigenlijk is dit net zo’n serie als Flikken alleen speelt het zich af in Antwerpen. Er worden verschillende moorden opgelost en natuurlijk zie je de persoonlijke problemen van de personage’s ook voorbij komen. Ik vind die belgen gewoon zo leuk dat ik hier altijd met veel plezier naar kijk. Er zit een goede spanning in de serie met daarnaast humor en drama. Een echte aanrader op de vrijdagavond.

#5 NCIS

Een Amerikaanse actie serie over een onderzoeksteam dat verschillende misdaden en moorden oplost. Deze serie kijk ik al zo lang ik me heugen kan en er zijn inmiddels ook al meerder seizoenen gemaakt. Ik ben dol op de personages en de actie die er in zit. Wat afgewisseld word met onderzoeken en zelfs komen er af en toe persoonlijke verhalen van één van de karakters langs. Helaas zenden ze nu alleen nog maar herhalingen uit wat ik jammer vind want vaak heb ik alles al meer dan één keer gezien. Het is er vaak elke dinsdag om 20.30 voor op sbs 6.

Dit was mijn top 5 favoriete series op dit moment. Wat zijn jou favo series? of kijk je juist nooit naar tv series?
Ik ben er wel benieuwd naar.

Geef een reactie

