De Sims Freeplay Review


De Sims Freeplay Android – Review

 

Installatie:

Als echte sims fan was ik erg blij dat de sims freeplay ook voor android beschikbaar werd. In plaats van achter mijn computer kan ik het nu ook lekker op de bank of in de trein spelen.
Nadat hij in de google play market verscheen heb ik hem meteen gedownload.
Allereerst moet je de game installeren en daarbij word er gevraagd of je dat via de wifi of via 3gb internet wilde doen. Ik heb gekozen voor de wifi omdat er een behoorlijk aantal mb’s op je telefoon worden gedownload.
Nadat ik de game heb geïnstalleerd word er eerst nog een grote update geïnstalleerd.

Waar je goed om moet denken is dat je deze game alleen kan spelen via internet. Ik raad je dan ook aan om het te spelen als je met je telefoon ergens op wifi zit.

Het Spel:

Na het start scherm ga je meteen je eigen sim aan maken. allereerst krijg je de naam en lichaams kleur. ook kan je het gezicht bepalen. er zijn gezichten met veel make-up of juist helemaal niet. Daarna kies je welk haar en kleren je voor je sim wil. Er zijn nog aardig wat kleuren en kleding waar je uit kan kiezen.
Ook hebben je sims een behoefte balk.
Het spelen gaat op een andere manier dan je gewent bent in de sims. Je krijgt steeds nieuwe goals die je gaat uitvoeren. Dat kan heel verschillend zijn van iets in huis plaatsen tot met een andere sim praten. Elke actie die je uitvoert staat aan een bepaalde tijd. zo duurt handen wassen bijvoorbeeld 5 seconden. Maar een nieuwe sim in de buurt van jou sim plaatsten duurt bijvoorbeeld 5 minuten. Ik zelf heb hem niet zo ver gespeeld voor deze review maar je moet elke goal halen wil je verder kunnen.

De besturing is erg makkelijk. Inzoomen en uitzoomen vind ik persoonlijk lekker lopen. Je krijgt tijdens het spelen een schermpje waarop staat hoe de besturing werkt. Hierboven zie je dat scherm.

Conclusie:

Ik vind het een leuk spel. Toch leuk om ook op je mobiel lekker te kunnen simmen. De goals maken het extra leuk vind ik. Ze zijn prima te doen en ik ben wel benieuwd wat er komt als ik nog verder ga spelen. Wat ik wel een nadeel vind is dat je het moet spelen via internet en daarom raad ik je aan om het echt via de wifi te spelen. Daarnaast slurpt het aan batterij. Verder dus een leuk spel die je lekker ’s avonds op de bank kunt spelen.

 Screenshots:

Deze review was voor simsadventures geschreven, deze site is gesloten en  vanaf nu is de review hier te lezen.

Geef een reactie

