Tutorial het maken van je eigen Schilderij in de Sims 3


Zoals jullie misschien weten is mijn favoriete game de sims 3. Ik speel het al 10 jaar vanaf nummer 1 tot aan 3. Sins een tijdje ben ik er achter gekomen hoe je, je eigen schilderijen kunt maken voor de sims 3. Nu heb ik op een forum al een aantal schilderijen gepost en laten zien en heel vaak kreeg ik de vraag of ik er misschien een tutorial aan kon wijden. Ik heb er lang over na gedacht en ook omdat ik zelf nog nooit een tut geschreven heb maar ik ga het proberen.

In de volgende Tut kun je stap voor stap zien hoe je een schilderij moet maken! wel moet je een beetje met een grafisch teken programma kunnen werken zoals adobe photoshop of paintshop pro!

veel plezier met lezen!

Voordat je begint heb je de volgende programma’s nodig.
Adobe Photoshop, Paintshop pro of een ander grafisch teken programma 1 van deze 2 is het makkelijkst!De TSR Workshop die je op de volgende link kunt downloaden:  http://www.thesimsresource.com/workshop/downloads
En een plugin om een DDS bestand te kunnen exporteren die kun je op de volgende link
downloaden: http://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop Dit bestandje is alleen voor Adobe Photo shop! Als je al deze programma’s hebt en geïnstalleerd dan kun je beginnen.Eerst maak ik 2 nieuwe mapjes aan bij mijn documenten. Rechter muisknop en dan nieuwe map.

de eerste map geef ik de naam DDS Bestandjes en de 2e geef ik de naam TSR Creaties. ik doe dit omdat ik de bestanden dan makkelijk weer terug kan vinden op mijn computer. scheelt een hoop gezoek.


Ik wil van dit plaatje een schilderij maken. Deze heb ik van google afgehaald.

Stap 1: Open de TSR en Klik op Create new Project.

Stap 2: Klik op Object en dan op Next

Stap 3: Je ziet nu aan de linkerkant een balk staan daar klik je op Decor, en daarna op Paintings and Posters.
In het rechter vak verschijnen dan alle schilderijen die in de sims zitten. Kies het schilderij waar je plaatje het beste in past. Ik heb het met rood gemarkeerde schilderij gekozen. klik daarna op next.

Stap 4: Je krijgt dan het volgende schermpje te zien. Je ziet dat er staat Project name, Title en Description. Dit moet je allemaal invullen. Vaak staat dit al ingevuld door het schilderij wat je gekozen hebt maar dit moet je vervangen. Ik heb bij Project name: Simba gezet net zoals bij Title. En bij discription heb ik Mijn naam gezet plus mijn blog. Heb je het helemaal ingevuld dan klik je weer op Next


Stap 5: Je ziet dit scherm en klik dan op OK.

 

Stap 6: Dan krijg je dit scherm. In het linker vak zie je het schilderij staan en aan de rechter kant zie je een vak waarmee we bezig gaan.
Klik op Textures. Je ziet dan het vakje overlay en klik dan op Edit.


Stap 7:  Dan verschijnt dit scherm je ziet het schilderij zonder kader. Je klikt op Export.

 

Stap 8: Dit scherm vraagt of je het wil opslaan! Ik kies  het mapje DDS bestanden en sla hem hier in op! de bestandsnaam laat ik zo staan en ik check of hij ook word opgeslagen in DDS.

Stap 9: Dan openen we photoshop. je klikt op openen gaat naar het mapje met DDS bestanden en klikt op het DDS bestandje die je daarnet hebt opgeslagen. Dan krijg je dit in photoshop te zien.

Stap 10: Open het plaatje die je graag op het schilderij wilt hebben. Je Selecteert hem door CTRL + A tegelijk in te drukken en daarna Kopieer je heb door CTRL + C in te drukken.

Stap 11: Je klikt weer op het plaatje van het schilderij en drukt dan op CTRL + V oftwel plakken en daar heb je simba! Nu zie je dat hij niet op het plaatje zit. dit moeten we nu dus gaan doen.

Stap 12: Vink de move tool aan links boven in. Je moet natuurlijk wel de laag van simba geselecteerd hebben maar meestal nadat je hem hebt ingeplakt is dit automatisch geselecteerd. Je klikt nu met je muis op het plaatje en sleept hem naar het andere plaatje. Vaak moet je hem nog even wat groter of wat kleiner maken net zolang totdat jou plaatje het vorige plaatje helemaal heeft bedenkt. Zorg er wel voor dat je, jou plaatje niet veel groter hebt dan het plaatje eronder anders wil hij straks niet opslaan.

Stap 13: Nu gaan we hem opslaan Klik op Opslaan als. let er goed op dat hij in DDS word opgeslagen. Ook kun je aan het einde van het bestandsnaam dus voor de punt even de naam van het schilderij neerzetten zodat je het zo terug kan vinden. Ik heb dus voor de punt Simba neergezet. En dan klik je op opslaan.

Stap 14: Als je hem hebt opgeslagen krijg je eerst dit schermpje. Let er op dat je hem opslaat als interpolated Alpa, Vaak staat hij de eerste x dat je hier mee werkt op een andere naam. En dan kun je de kader niet meer veranderen. Heb je hem op interpolated Apla gezet dan klik je op save.

Stap 15: Open de TSR Workshop weer. als het goed is heb je dit schermpje er nog voor staan. Tenminste als je hem niet hebt weg geklikt anders moet je hem even weer opnieuw openen. Je klikt op Import.

Stap 16:  open het DDS bestandje die je net hebt opgeslagen.

Stap 17: Je ziet dat jou plaatje er nu staat en je klikt op Done.

Stap 18: Je ziet nu dat Simba dus nu het schilderij is. Maar we zijn nog niet klaar.

Stap 19: We gaan het kader nog even veranderen. Want ik vind deze niet mooi. Je moet nog altijd textures hebben aangevinkt en scroll dan door naar patterns. Je pakt Patern A en ook weer het vakje Overlay. Je klikt op Edit.

Stap 20:  Je ziet dit scherm en klik linksboven op het open mapje.

Stap 21: Er verschijnt dan een lijst met allemaal structuren. Zoals: Verf, Rubber, Hout en nog heel veel. Hij staat nu op rubber ik wil die niet dus kies ik voor Hout.


Stap 22: Je kunt uit verschillende soorten hout kiezen. Kies 1 welke je leuk vind en klik op Done.

Stap 23: Je krijgt dit schermpje en je kan gewoon op done klikken.

Stap 24: Zoals je ziet is nu het kader in hout veranderd.

Stap 25: Vervolgens moeten we nog een aantal dingen doen aller eerst moeten we de overige schilderijen verwijderen. Vaak kun je uit 3 kiezen als je ze in je sims huis wil plaatsen. Bij deze is dat ook zo. We moeten de overige 2 eerst nog verwijderen. Want sla jij het schilderij zo op en je hebt het in het spel dan ziet het eerste schilderij er zo uit maar de overige 2 zullen er uitzien zoals het ervoor uit zag dat willen we niet.
Je hebt hem nog altijd op textures staan en je klikt de naam aan. je ziet dat er nog 2 schilderijen zijn.


Stap 26: Je klikt het 2e schilderij aan en je klikt op het pijltje zodat je delete krijgt. Klik op delete en het schilderij is weg. Doe dit met alle schilderijen behalve die je net zelf gemaakt hebt natuurlijk.

Stap 27: Klik weer op Project boven in. Je kan hier nog van alles wijzigen als je dit wilt. zo kun je de naam wijzigen en de beschrijving maar ook de prijs. Ik heb er 300 van gemaakt. Hierna ben je echt klaar.

Stap 28: We kunnen hem gaan opslaan. Klik op File -> Export -> To Sims3pack

Je krijgt eerst dit schermpje nog te zien dit hoef je niet intevullen je kan gewoon op Ok klikken.

En de laatste stap is dit, Zet hem in het mapje waar jij hem graag in wilt hebben en bij bestandsnaam moet je het nog een naam geven. je klikt op opslaan en volla jou schilderij is af. Je kan hem nu zo instaleren in de sims. Daar vind je hem dus weer onder de categorie schilderijen.

Dit was mijn Tutorial! Veel plezier en suc6 met het maken van jou schilderij! Heb je vragen die kan je natuurlijk altijd stellen. Ik zal proberen je dan te helpen.

Liefs Marii

20 gedachtes over “Tutorial het maken van je eigen Schilderij in de Sims 3

  1. dankje voor de uitgebreide uitleg het is mij door deze tut eindelijk gelukt om een eigen foto op een schilderij te plaatsen en die nog werkt ook

    kan je ook uit meerdere schilderijen kiezen om te bewerken ?
    ik wil graag een poster uit showtime bewerken dat is een grote van plafond tot de vloer

    • Wauw, bedankt voor het compliment mijn bedoeling van deze tut is dat iedereen het zou kunnen maken. Mooi dat het gelukt is!

      Ja, dat kan, bij de tsr workshop heb je ergens preferences staan. Daar kun je invullen welke uitbreidingen je hebt en vervolgens zullen die ook verschijnen in de tsr workshop. Succes er mee 🙂 en veel plezier

  2. Hoi Mari,
    Wat een geweldige uitleg! Dank je wel! Ik ben nu aan de hand van je tutorial aan het proberen om mijn eigen schilderijen te maken maar ik loop vast bij het Photoshop gedeelte. Als ik namelijk het DDS bestand open van de EA texture dan is dit een hele kleine afbeelding. Mijn eigen afbeelding is 800×450, maar ik weet niet hoe ik mijn eigen afbeelding dan kan plaatsen op de kleine afbeelding van EA. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en dat je me kunt helpen :p

    Groetjes,
    Lis0

    • He lisa,
      Bedankt dat is de bedoeling van de tutorial! 🙂

      ik denk dat ik snap wat je bedoelt beheers je de basisvaardigheden van photoshop?

      Je kopieert jou afbeelding door op ctrl + c te drukken.
      Dan ga je naar de afbeelding van ea en zorg er btw wel voor dat hij helemaal vergroot is dus 100%vies doe je met het vergrootglas

      Op de afbeelding van ea klik je op ctrl+v en dan staat hij er op! vast niet goed dan ga je bovenin heb een een soort pijltje staan klik daar op en dan kan je, je afbeelding zo aanpassen dat hij precies op de ea afbeelding staat.

      ik hoop dat je het begrijpt? zo niet zeg maar ik zal je proberen te helpen 🙂

      succes

      • Hoi Mari,
        Dank je wel voor je snelle reactie! Ik was even vergeten dat je de “nieuwe” afbeelding ook aan kan passen aan de afmetingen van de EA afbeelding en dan pas plakken. Ik ga het gelijk proberen! 🙂

        Mijn naam is eigenlijk Lisanne, i.p.v. Lisa :p Maar dat geeft niks.

  3. Heey Marii. Ik wil zeggen dat je echt SUPER coole sims 3 jaargetijden filmpjes maakt. Ik krijg hem misschien op 11 mei ( JARIG 😀 ) Ik wil 2 vragen stellen. 🙂 1: Wanneer komt er weer een sims 3 jaargetijden filmpje. 2: Is een youtube account gratis ? 🙂

  4. bedankt voor de uitleg! 🙂 alleen bij dat photoshop gedeelte kan ik het bestand van de tsr niet openen?? 😦 please help k kan foto’s sturen als dat handiger is 😉

  5. hallo bedankt voor de uitleg een schilderij maken lukt nu
    maar hoe bewerk je een poster ? als ik dat probeer dan is er geen optie om het plaatje te exporteren om het te kunnen bewerken
    in sims showtime zijn grote posters die wil ik graag omzetten naar me eigen foto’s

    • Dat werkt het zelfde als met de schilderijen. Helaas zitten er op sommige posters en schilderijen van EA idd iets waardoor ze het niet doen. Ik kan je daar ook niet mee helpen.

  6. Hallo dank je wel voor deze uitleg
    ben net begonnen met sims heb ik gekregen van me vriend leuk spel en met deze uitleg word het nog leuker
    kan je de omgevingswaarde ook veranderen ?
    een giraf heeft nu als omgevingswaarde 2
    als ik daar een ander plaatje in doe kan ik dan de omgevingswaarde naar 5 zetten of is dit niet mogelijk

    groetjes casper

    • Nee dat zal niet veranderen. De omgevings waarde is zoals die staat op dat schilderij het plaatje veranderen maakt daarin bij mijn weten niet uit

Geef een reactie

